Четвер, 02.05.2024, 18:56
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

100 and 1 stuff for my kids!

Меню сайту

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Використання комп’ютерних навчальних програм як одна із необхідних вимог в умовах реалізації нової української школи

 Сучасні тенденції у навчанні англійської мови передбачають створення цілісної педагогічної системи з використання КТ в навчальному процесі з урахуванням його психолого-педагогічних і організаційно-методичних умов.

Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, їх впровадження в навчальний процес висунуло на перший план проблеми їх використання в навчальному процесі і, зокрема, навчання англійській мові.

Облік психолого-педагогічних і організаційно-методичних умов для організації навчання англійської мови дозволить з максимальною ефективністю впровадити нові технології в навчальний процес, підвищити результативність навчання, сформувати міцні та глибокі навички.

З огляду на комплексний характер інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій у процес формування навичок іншомовної мови, учитель змушений переглянути власну діяльність і вибудувати спільну з учнями діяльність з досягнення намічених цілей навчання.

Сучасний стан міжнародних зв'язків України, вихід її у європейський та світовий простори, нові політичні, соціально-економічні та культурні реалії вимагають радикальних змін у галузі навчання іноземних мов, зокрема англійської мови, бо зараз англійська мова визнана мовою міжнародного спілкування.

Важливим чинником успіху є розуміння того, що мова найкраще засвоюється тоді, коли учням пропонується індивідуальна методична увага й участь, які ґрунтуються на аналізі особистісних навчальних потреб і відповідальності. І зрештою, однаково вирішальним і важливим чинником успіху вивчення мови є забезпечення навчального процесу видами та типами діяльності, що сприяють використанню мови.

Комунікативна спрямованість у навчанні іноземних мов - це створення умов для мовленнєвої взаємодії.

Таким чином, у такі умови та потреби сучасного життя зумовили виникнення нового напрямку у вивченні іноземної мови - застосування таких інноваційних технологій, як комп'ютеризоване навчання.

Комп'ютеризоване навчання на уроках англійської мови реалізується на таких принципах, як:

індивідуалізація (можливість персонально працювати з кожним учнем, враховуючи його здібності, рівень знань, умінь та навичок);

диференціація (можна обирати та пропонувати учням необхідні варіанти навчальних завдань, певної складності й кількості та у такій послідовності, що відповідає їхнім пізнавальним можливостям, рівню знань та умінь);

інтенсифікація (наявні різні засоби презентації навчального матеріалу, його структурування з широким залученням інтерактивних видів і форм робіт).

Серед головних дидактичних функцій, що можуть бути реалізовані за допомогою комп'ютерних технологій треба зазначити такі:

пізнавальна;

Так, наприклад, використовуючи комп'ютерні технології та Інтернет, можна отримати будь-яку необхідну інформацію та використовуючи . навчальні програми на яких відображені текст, звук, зображення, відео - сприяє пізнавальній активності учнів.

розвиваюча;

Робота учнів з навчальною програмою крім активації лексики сприяє розвитку таких необхідних пізнавальних процесів, як сприйняття, логічне мислення, пам'ять, уява.

тренувальна;

За допомогою комп'ютерних програм учні мають можливість самостійно у нетрадиційній формі тренуватись та перевірити свій рівень знань та умінь з певної теми, визначити конкретні прогалини, доопрацювати їх та виконати запропоновані завдання ще кілька разів з метою покращання своїх результатів.

діагностична;

Використовуючи комп'ютерні технології, вчитель має змогу швидко здійснити контроль та з'ясувати рівень засвоєння навчальної теми студентами.

комунікативна;

Під час роботи учнів з навчальними програмами, ведучі діалог з комп'ютером учеі долають бар'єр боязливості. У них формується добре відношення до предмету, вони оволодівають значним базовим рівнем спілкування на англійській мові.

Використання комп'ютеру у процесі вивчення англійської мови сприяє виконанню таких завдань:

зацікавлення англійською мовою;

Під час роботи з навчальною програмою діє методичний прийом „перенесення" учнів в іншомовну ситуацію, наближену до реального життя. Також у учнів виникає крім цього інтерес до роботи з комп'ютером, зокрема до різноманітних комп'ютерних програм.

унаочнення навчального матеріалу;

За допомогою навчальних програм можна поєднати чуттєві, слухові та зорові компоненти впливу на сприйняття тексту учнів.

розширення знань студентів з певної навчальної теми;

Так, відповідні СD-диски надають безліч цікавої та корисної ілюстрованої інформації за темами, які у звичайних підручниках, як правило, недостатньо цікаво подані. Діти також мають можливість розширити свої знання за допомогою використання комп'ютерних технологій не тільки з предмету „англійська мова", а й отримати певні знання та досвід ситуацій, наближених до реальних.

перевірка та самоперевірка набутих знань та умінь;

Працюючи з навчальними програмами учні мають можливість перевіряти себе, дивлячись на „результати уроку". Також на заняттях з використанням комп'ютера дуже швидко проходять тестування, виконання контрольних вправ.

Метою використання таких навчальних комп'ютерних програм є навчання учнів англійській мові через наближення їх до реальних життєвих ситуацій. На таких інтегрованих заняттях учні удосконалюють свої знання, вміння та навички набуті за попередній період навчання, також дуже доцільно використовувати такі навчальні програми як засіб інтенсифікації та оптимізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, активізації їх можливостей, розвиток їх творчих здібностей.

Впровадження інноваційних технологій, зокрема, використання комп'ютерних навчальних програм на заняттях проходить трьома етапами:

1 етап - це формування лексичних та граматичних навичок з виробничої теми. Протягом цього етапу учні засвоюють будову англійських речень, удосконалюють мовні навички, прослуховуючи та повторюючи фрази та речення записані на диску, водночас вони можуть бачити на екрані наскільки ефективно це в них виходить, бо одразу комп'ютер висвітлює „оцінки".

Під час цього етапу комп'ютер виступає в ролі терплячого репетитора, враховуючи індивідуальні особливості учня, якому інколи потрібно багато разів повторити одну й ту саму фразу;

2 етап — на цьому етапі проходить удосконалення мовних навичок та використання тих фраз та речень, які закріплювались на першому етапі, в діалозі з комп'ютером. Учень має вибрати один з трьох поданих комп'ютером варіантів з вірною відповіддю та вчасно відповісти на фразу, подану комп'ютером. Крім цього під час діалогу учня з комп'ютером екран висвітлює фотографії що стосуються теми діалогу;

3 етап — це засвоєння матеріалу, розвиток умінь вживати лексичні та граматичні знання набуті під час попередніх двох етапів. Дітям пропонуються граматичні та лексичні завдання, наприклад: поставити слова в вірній послідовності, щоб було вірно побудоване речення; дібрати до запропонованих слів (які зустрічалися протягом двох попередніх етапів) антоніми чи синоніми; вставити за змістом слова у фрази або речення. Дуже подобається учням завдання – "відгадай слово" - це завдання - кросворд англійською мовою.

Після проходження цих етапів учень може побачити, наскільки успішно він працював протягом заняття подивившись результати уроку.

Використання навчальних комп'ютерних програм дозволяє вчителю перекласти частину своєї роботи на комп'ютер, роблячи при цьому навчання більш цікавим, різноманітним, інтенсивним. Але комп'ютер не замінює викладача, а тільки доповнює його, бо викладач постійно консультує учня.

Таким чином, впровадження та застосування комп'ютерних навчальних програм на уроках англійської мови це:

- ефективний допоміжний технічний наочно-слуховий засіб;

- допоміжний засіб учбово-пізнавальної діяльності фучнів;

- засіб підвищення мотивації та бажання учнів вивчати англійську мову;

- швидкий та ефективний засіб оцінювання та контролю знань, вмінь та навичок учнів;

- засіб підвищення інтерактивної та комунікативної діяльності.

Тож, застосування на заняттях комп'ютерних навчальних програм - це досить ефективний та доцільний засіб у навчанні учнів англійської мови, спрямований на розвиток комунікативних здібностей учнів. Крім цього використання комп'ютерних технологій в викладанні англійської мови дозволяє відійти від традиційних форм навчання й підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності дітей, оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил, а також подолати монотонність заняття при формуванні мовленнєвої та комунікативної компетенції учнів при навчанні англійській мові.

Серед основних програм, що розроблені для використання на комп’ютері , планшеті чи смартфоні, можна виділити ряд популярних, що мають щручний інрефейс та зрозумілий спосіб для навчання англійської мови.

Отож, розглянемо найпопулярніші із комп’ютерних програм, що можна застосовувати на уроках англійської мови, як в початкових , так і в старших класах, а також для самостійної роботи вдома.

Утиліта LinguaLeo .

Якщо ви вже робили хоч якісь спроби вивчення англійської, ви не могли не чути про цю програму. У чому головні плюси?

Програма підходить і дітям, і дорослим, на якому рівні англійської вони б не застрягли. Крім того, є ще кілька переваг, які суттєво вплинуть на весь процес навчання:

  1. більше п'ятдесяти наборів слів за темами з картинками і озвученням
  2. цікаві тренажери (переклад, карти зі словами, аудіювання)
  3. фразовий конструктор
  4. англомовні тексти
  5. словник (і головне: він доступний в режимі офлайн)
  6. можливість створити особистий словник (слова додаються з озвученням і транскрипцією)

Програма Duoningo

Компанія Apple оголосила Duolingo додатком 2013 року. І цей факт анітрохи не применшує користь від програми, яку ви можете отримати і в 2017. Кожне заняття – це перегони, змагання з друзями, перевірка правильних відповідей, практика розмовної мови, аудіювання, переклад, тексти для читання. Програма відразу вкаже на ваші помилки і запропонує варіанти поліпшення результатів.

Програма LingQ

Додаток, який допоможе вам читати, перекладати і слухати тексти англійською мовою.

Обрані вами незнайомі слова в текстах будуть виділятися певним кольором (залежно від рівня складності запам'ятовування слова).

Таким чином ви не просто зазубрюєте нові слова, а запам'ятовуєте їх в контексті.

У даного ресурсу є величезна база шанувальників з Росії та інших країн. Програма на комп'ютер для вивчення англійської LingQ – це онлайн-сервіс, що включає десятки уроків у форматі аудіо і відео. У безкоштовної версії матеріалів небагато. Інші курси можна придбати за гроші. Вартість передплати – 10 доларів в місяць.

Програма Fun Easy Learn

Доступ до більш ніж 6000 слів словника з зображеннями, аудіозаписами та рідним перекладом. Безкоштовне завантаження. Програми абсолютно безкоштовно для завантаження (Android, iOS). Багато мов.Всі слова мають професійний рідний переклад на 50 мовах.

Програма Plus1s

Додаток до розповсюджених шкільних підручників з англійської мови початкової школи(Карпюк, Несвіт, Буренко, Fly High теми з Oxford, Macmillan та ін.) стане у нагоді для вчителів які вже почали використання електронних підручників на уроках, включаючи у плани занять.

Додаток Англійська мова 1-6 клас:
Лексика англійської мови з 1 по 6 клас
Основні книжки за якими діти вчать англійську
Матеріал зручно розподілений по урокам
126 тем англійської мови
3000 англійських слів
Підходить початківцям вчити англійську
Почніть вивчати англійську з першого класу або продовжіть навчання обравши будь-який інший клас або тему.

Програма LangvaBooks

Програма, яка містить аудіо книги для різного рівня володіння іноземною мовою. Діти, дорослі можуть вчитися читати, проходити квізи, тестові завдання, можна навіть створювати аудіо книги самостійно.

Програма ESL Games

Містить інтерактивні ігри, відео та аудіо вправи. Таож на сайті можна знайти безліч відео-уроків, карток, ігор, дидактичного матеріалу тощо для самостійного оволодіння граматичним та лексичним навичкам.

Сайт з онлайн програмами Starfall

Американський сайт із інтерактивними іграми, що допомагають вчити молодших школярів, починаючи з абетки, і закінчуючи математикою Різнорівневі ігри, завдання діти можуть виконувати самостійно.

Додаток CartoonTounge Тwisters

Програма навчає вимові на базі скоромовок. Інтефейс зручний і зрозумілий навіть дітям.

Можна прослуховувати скоромовки, а потім створювати власні записи, встановлювати рекорди по вимовлянню тощо.

Ну, і звісно, сайт Британської Ради в Україні. Де діти можуть пограти ігри, подивитись відео, виконати завдання, навіть написати відгуки на окремі теми.

Комп’ютерні програми допомагають учням усвідомити певні правила, сприяють формуванню навичок говоріння, читання, аудіювання, письма. Велика кількість завдань у цих курсах побудована на матеріалах різного рівня складності, що дозволяє реалізувати індивідуальний підхід у процесі навчання англійської мови.

Слід зазначити цілий ряд характеристик, властивих тільки комп’ютерним навчальним матеріалам:

  • інтерактивність (здатність вести діалог з користувачем, тобто реагувати на запити, що вводяться користувачем, чи команди);
  • наявність комплексу засобів для надання інформації: тексту, графіки, звуку, мультиплікації, відео, що дає змогу розв’язувати такі педагогічні завдання, як орієнтування на різні види сприйняття учня, варіювання режимів подання інформації, відображення явищ у динаміці;
  • включення до програми завдань і способів діяльності, виконання яких є неможливим без використання комп’ютера;
  • адаптивність (наявність засобів індивідуалізації навчання);
  • нелінійність подання інформації;
  • індивідуальність дизайну (можливість вдаватись до індивідуального авторського початку).

Використання комп’ютерних навчальних програм має такі переваги:

    • скорочується час вироблення необхідних технічних навичок в учнів;
    • збільшується кількість тренувальних завдань;
    • природним способом досягається оптимізація темпу роботи учнів;
    • легко забезпечується диференціація навчання за рівнями;
    • учень стає суб’єктом навчання, оскільки програма потребує від нього активного керування;
    • з’являється можливість за допомогою комп’ютерної анімації створювати ігрову пізнавальну ситуацію;
    • діалог з програмою набуває характеру навчальної гри, у більшості учнів підвищується мотивація навчальної діяльності/

Корисні посилання :

  1. https://www.lingq.com/accounts/login/?next=/uk/learn/en/web/feed
  2. https://www.eslgamesplus.com
  3. http://more.starfall.com/?
  4. https://learnenglishkids.britishcouncil.org/en
  5. http://languabooks.com
  6. https://eu.languabooks.com/app/#/library/shelve/curriculums
  7. http://www.lumoslearning.com/llwp/educational-app-listings-for-students/tongue-twisters.html
  8. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.plus1s.english1_11class
  9. http://www.funeasylearn.com/app/learn-english/
  10. https://www.duolingo.com
  11. https://lingualeo.com/ru/training  
Категорія: Мої статті | Додав: horej (16.01.2018)
Переглядів: 500 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar